En desperat hemmafrus bekännelser

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Julhelgen

Av Elin Ek - 30 december 2011 00:21

Nu var det några dagar sen igen, jag är fortfarande helt matt och slutkörd (känns det som i alla fall) Stormen snuvade mig på min sovmorgon eftersom att N blev utringd för att röja väg. Han fick börja med att röja vägen från oss då två träd vält ner.


Annars då? jotack, julen var härlig, först en liten julafton hos mamma, med mig, lilltjejen, syrran, syrrans kille, mamma och pappa. Sen bar det av till Iggesund där lilltjejen hade fullt sjå med alla julklappar. Ska jag vara helt ärlig har jag inte plockat fram alla än, hon får någon ny lite då och då, det blir för mycket annars.
Jag tror det bor en liten dj i henne, hon fick en typ elgitarr och en kassaapparat, samt en laptop (leksak alltså) så sätter hon sig ner med alla tre grejerna framför sig, drar igång en melodi på gitarren, en melodi på kassaapparaten och en på laptopen, sen trycker hon på alla knappar medans.


Vi hade i alla fall tur och klarade oss ifrån stormen, inga träd över huset, bara över vägen. Strömmen försvann på natten när vi skulle gå och sova (jag var ju ute och svirade på juldan) sen var det lite kallt på morgonen.
N for iväg vid nio, jag gick ut till bilen för att fixa kaffevatten (har ju en 12-volts vattenkokare till bilen) gick in, åt frukost och sen vid tio kom strömmen tillbaka, i alla fall tillräckligt länge för att jag skulle kunna tappa upp vatten. Vi har ju egen brunn så när trycket i systemet försvinner försvinner även vattnet. Strömmen kom och gick lite titt som tätt i tre dagar men nu har vi haft ström i hela 25 timmar i sträck :)


Tog en sväng med bilen ut mot maln en dag när lilltjejen vägrade sova, fan vad träd som låg ner där. N blev skickad till hassela där det tydligen var ännu värre.
Idag flög i alla fall helikoptern förbi och kollade ledningarna, dom flyger ju så jävla lågt då så huset vibrerar. Lilltjejen blev lite skraj först men så fort hon såg den ställde hon sig i fönstret och kikade.


Har lite småfunderingar på om jag kan ha fått B12-brist igen, jag är så sjukt trött och matt hela tiden. Magen är bättre, så länge jag sköter maten, och inte stressar. Nu behöver jag bara sova ikapp men det är ju inte det lättaste när man inte kan somna på kvällarna.


Imorgon skulle mamma och pappa ta lilltjejen en sväng så jag kunde få plocka iordning lite här hemma, ska passa på att städa barskåpet (alltså damma, inte tömma :P) och bära ner grejer till förrådet, kanske uträtta några småärenden.


Sen är det nyår, då har vi ingenting inplanerat. Funderar på om vi ska slå på stort och gå ut och äta då jag inte orkar stå med nån mat då.
Sen är det jobb på måndag och sen fyller N år.
Har några stressiga veckor på jobbet också sen kan jag slappna av till april då lilltjejen blir 2 år och karusellen är igång igen :P
Jo just ja, antar att det någonstans där imellan blir en överflyttning också till nya delen. Fast med det är det ju ingen stress, jag kan flytta över det viktigaste och det jag orkar så tar man resten eftersom. När vi flyttade ner hade vi grejer kvar i lägenheten uppe väldigt länge, att flytta snabbt är inte min grej helt enkelt, tog flera månader innan jag tömde min lägenhet på byvägen också.


Nu blev det lite mycket text, men så blir det ibland när man väl sätter ner arslet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ek - 7 januari 2012 13:17

Jag vet att jag ibland gnäller på människor som byter blogg hela tiden, men jag är så jävla less på att inte kunna blogga från mobilen på ett enkelt sätt. Därav bloggtorkan då jag sällan sitter vid datorn utan surfar en hel del från mobilen, dessutom...

Av Elin Ek - 2 januari 2012 01:09

Av Elin Ek - 30 december 2011 14:05

Jag gruvar mig lite för abstinensen, sockerabstinensen alltså. När jag började med LCHF var den hemsk, två veckor med extrem huvudvärk och trötthet. Sen när jag åt vanligt ett tag och sen började om med LCHF hade jag ingen abstinens alls. Nu har jag ...

Av Elin Ek - 30 december 2011 13:49

Mamma och Pappa tog lilltjejen på en promenad idag, tanken var att jag skulle göra lite nytta här hemma. Får jag nånting gjort? inte ett jävla skit.Efter att ha somnat halv tre i natt, och sen vaknat av lilltjejens hostningar är jag lite trött idag. ...

Av Elin Ek - 24 december 2011 00:44

Då är klockan efter midnatt och det är faktiskt julafton, jag har noll julkänsla, trots alla paket och snön som faktiskt kom även om det bara var lite.   Jag är egentligen inget stort fan av julen, men det har jag nog nämnt tidigare. Jag är en så...

Presentation


Mitt namn är Elin, här skriver jag om min vardag som mamma, om min viktnedgång med LCHF, mina intressen, och allt som hör livet till...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards