En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under juni 2010

Av Elin Ek - 30 juni 2010 23:49

Fick föresten elloskatalogen igår. För första gången på länge hittade jag massvis som jag ville ha både till mig själv, hemmet och lilltjejen. Kom dock upp i en jävla massa pengar, så jag ska nog flörta lite med N och se vad han tycker ;) Han brukar inte direkt vara så svår, däremot brukar han fråga mig om jag verkligen behöver sakerna, men jag är rätt bra på att argumentera för mig sak :P


Måste även rätta ett gammalt inlägg, min syster har två barn... inte tre :P Fick nog hjärnsläpp där, eller så ansåg jag att min syster är ett förvuxet barn :)


Nä nu ska jag sova...

Tack som fan!!


Av Elin Ek - 30 juni 2010 22:36

Dagen har spenderats på akuten, började vid sex i morse med att jag vaknade och hade så fruktansvärt ont i magen, gav lillflisan mat och försökte sedan somna om. Halv nio gav jag upp och klev in i duschen istället.
Insåg sedan att det inte skulle ge med sig, så jag beslöt mig för att ringa hälsocentralen, jotack klockan tre skulle dom ringa upp.
Efter att ha legat framåtlutad över toaletten ett tag ringde jag 1177 istället, då ringde dom upp hälsocentralen och rådfrågade dom, och dom ansåg att jag skulle till akuten.


Sagt och gjort, jag ringde mamma så att hon kunde komma och passa lilltjejen och efter att hon kommit satte jag mig i Audin och åkte iväg. Kom dit halv elva, fick sitta ner i typ 10 minuter innan jag fick ett eget rum. Där tappade dom mig på en jävla massa blod. Sen kom läkaren in och kände på min mage, mhhhmmm gallan utan tvekan sa hon och beordrade att dom skulle sätta dropp och ge mig något mot smärtan. Fick en spruta i benen och 20 minuter senare började krampen i magen avta.


Efter ett x antal timmar fick jag tid för ultraljud, en väldigt tystlåten läkare som inte sa ett enda ord förutom att han bad mig vända på mig och hålla andan. Sedan fick jag gå tillbaka till mitt "mysiga" rum för att vänta. Efter ett tag kom läkaren in och sa att gallblåsan och gallvägarna var svullna och att det tydde på att jag haft stenar där, men dom väntade på ett prov till. Var det dåligt så blev det nog operation ändå (dom övervägde det från början) Fick mer smärtstillande, denna gång i röven (eller ja, i skinkan rättare sagt) och sen fick jag vänta 2½ timme till.


Efter totalt 6,5 timmar på akuten får jag åka hem. Går ut hör en jävla åsksmäll och ser hur regnet bara vräker ner, skitkul tänker jag och börjar småspringa i regnet till parkeringsautomaten för att logga ut. Stoppar in kortet, och läser "kort oläsligt" på displayen. Great tänker jag och plockar upp telefonen för att slå in numret som står på automaten. Precis då blixtrar det till och smäller som faan på samma gång, så jag sprang till bilen och ringde.

Tanten tyckte så synd om mig som dels varit på akuten så länge och sedan stått och krånglat med kortet i automaten så istället för att ha parkerat 6 timmar så skulle hon logga ut mig efter 2, jag tackade så mycket och hoppades på att det skulle sluta regna tills kvällen kom för hennes skull och sen la vi på.


Och på ett sådant meningsfullt sätt har jag bedrivit min dag. Tur att lilltjejen kunde vara med sin mormor under tiden, dom kom föresten och hälsade på där på akuten två gånger. N kom även han. Så idag var jag nog den mest välbesökta patienten av dom alla på akuten...


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 juni 2010 23:42

Idag har det varit grymnt varmt. Men ändå underbart skönt.
Lillflisan fick ligga i vagnen i en kortärmad och kortbent sparkdräkt, hon sov några timmar i skuggan.
Jag å andra sidan är så där otroligt sexigt röd :P Blir en vilodag imorgon eftersom att jag ska städa lägenheten uppe ovanför oss.
Den står tom eftersom att den är under renovering, och min syster kommer kanske ner och ska sova här en natt då med sina tre barn.

Sedan kommer mamma också (Lillflisans mormor) och hälsar på... blir kanon så kan jag gå ner till tvättstugan en sväng...


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 juni 2010 23:23

Fick även ett paket med posten idag, hade ju beställt dreggelscarfar åt lillflisan...

  

Hade redan några, men kände för att uppdatera hennes dreggelgarderob :P så då fick hon 6st nya... Dessutom så slipper jag handtvätta dom hela tiden, tar så lång tid om man ska samla på sig tvätt och gå ner och tvätta, och då räcker dom inte... Men nu gör det det...


Av Elin Ek - 29 juni 2010 21:43

Satte mig ner idag och beställde lite nya kläder, mina shorts som jag har är för stora och jag är ingen kjolmänniska... så då blev det lite smått från H&M idag...


Shorts 99kr
Återstår att se om dom är lika sköna som dom ser ut...

           

Linne 2 i 1 129kr


Ett par till Shorts 59:50 som man kan ha hemma på gården...



Kofta 149kr
Kan vara bra att ha något att bara slänga över axlarna en varm sommarkväll...

Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 juni 2010 00:44

Tänkte göra ett försök att blogga här istället. Vi får se hur det går, och om jag får någon pli på bloggen. Ny header kommer, så fort jag får tid och ork.


Tack som fan!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt namn är Elin, här skriver jag om min vardag som mamma, om min viktnedgång med LCHF, mina intressen, och allt som hör livet till...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards