En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under december 2010

Av Elin Ek - 30 december 2010 10:06


2010 var ett år då:


  • Våran älskade lilla tjej föddes.
  • Vi hade en kanonsommar (även om alla gnällde att det var för varmt, jag njöt som fan)
  • Sverige hade sin första självmordsbombare.
  • Vi fick så in i helvete med snö, än en gång så gnälls det över att det är kallt och mycket snö, jag njuter återigen.
  • Kronprinsessan gifte sig.
  • Kravet på kontrollmärken på bilar försvann.
  • SAAB såldes till Spyker
  • VOLVO såldes till Geely
  • En vulkan på island får utbrott vilket leder till ett enormt askmoln som får flygtrafiken att ställas in
  • En stor oljeläcka i mexikanska golfen.
  • Botniabanan invigs efter 11 års byggande
  • ZTV läggs ner
  • Sverigedemokraterna kom in i riksdagen
  • 50-öringen avskaffas

2010 har varit ett av de bästa åren hittills, och det är inte enbart för att våran älskade tjej kom till världen.
Jag har växt som människa, jag har börjat hitta tillbaka till mig själv, jag har hittat vägen till lycka...


Av Elin Ek - 30 december 2010 08:42

Jag är så jävla trött, somnade kl tre i natt. Lilltjejen vaknade halv sju men gav henne nappen och hon var precis påväg att somna om när mobilhelvetet ringde (ja inte min då...) Jag ska fan utrota alla jävla mobiltelefoner, alt. människor som ringer hem till en småbarnsfamilj kl sju på morgonen...

Kunde ju glömma att hon skulle somna om efter det...

Av Elin Ek - 29 december 2010 21:25

Då var lägenheten städad, eller ja nästan städad. Har disken kvar och badrummet (varför sparar jag alltid det värsta till sist?)

Lilltjejen somnade på en gång kl sju, och det förstår jag så som hon härjat runt idag :)


Börjar bli ruskigt jävla trött så jag ska nog ta tag i disken nu och sen krypa till sängs...
Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 december 2010 17:09

Då var allting handlat till nyår då, åkte iväg med S idag på ica maxi och på systemet...
Vi delar upp görat lite så hon gör köttet och salladen, jag gör potatisen, lite till förrätten och lite till efterrätten...
Sen beställde jag en ny flaska av vinet jag köpte på båten, eller det är en cava (typ champagne fast dom får inte kalla det för det tydligen) Vi ska sprätta den till fördrink på nyår. På systemet gick dom på 203kr/flaska och var beställningsvara, fast å andra sidan går man ut och äter så får man ju inte en enda vinare under 200kr så...
Köpte även whiskey så att jag kan göra en irish coffee att bjuda på efter maten ;) och så lite öl och lite vin...


Har även dammsugit sovrummet och köket, ska fortsätta med resten av lägenheten sen men var tvungen att sätta mig ner en stund.
Passade på att köra ett bodypump-pass när lilltjejen sov också, även om hon vaknade och fick sitta och titta på när jag körde de sista 10 minutrarna, och så har jag ju lagat middag också i äkta hemmafrustil :P


Måste även slänga i en maskin tvätt och torka golven. Får se om jag orkar damma eller skura badrummet ikväll annars gör jag det imorgon...


Nä, nu ska jag nog ta och joina lilltjejen på golvet. Hon är otrolig på att leka med sig själv, sitter där och skrattar och vrider och vänder på varenda leksak hon har ungefär :)

Av Elin Ek - 28 december 2010 21:21

Har suttit och funderat på gardiner nu, just så som vi bor nu så har vi ju gardiner till alla rum (eller rättare sagt gardiner som jag är nöjd med till alla rum, jag gillar att förnya mig med nya gardiner typ)


I alla fall så ska vi ju fixa så att vi kommer att bo lite större sen, och då funderar jag på dessa i vårat sovrum:

 

Om N går med på det så skulle jag vilja förnya sovrummet lite med lite vita möbler, typ vita nattduksbord och kanske någon vit byrå. Tapeterna skulle jag vilja ha mörkgråa, har dock inte kört den ideén med honom än men han gillar ju grått så ;)
Tror att dom här skulle bli grymt snygga då, och så ett ljusgrått eller ett vitt överkast.
Vill ha det väldigt enkelt i vårat sovrum, typ enbart ha två nattduksbord och kanske en vit byrå och så sängen såklart. Sängram vet jag inte än, vi har ju en som duger helt okej nu så den får väl vara kvar.
Vårat sovrum kommer att bli rätt stort, större än ett "normalt" sovrum men jag gillar stora rum, allra helst med lite möbler för det blir så lättstädat ;)


Fanns även ett par gardiner i skinnimitation som jag var lite sugen på, får se om jag får hem nån rabattcheck från jotex så kan man ju beställa hem lite. Det är ju inte akut att jag måste ha gardinerna nu utan jag kan vänta några månader... 

Av Elin Ek - 28 december 2010 21:15

Jag förstår inte, varför stressar folk så in i helvete med att plocka upp och ner julsakerna??
Inte nog med att alla julgrejer ska upp så tidigt som möjligt (helst nån vecka FÖRE  första advent) utan dom ska ner också helst dan efter julafton... jisses...

Ska man hålla hårt på det så ska ju bara adventssakerna upp på första advent, sen ska det ju julpyntas dagen före julafton (eller nåt sånt) och sen ska julen dansas ut på tjugondedag knut, dvs 13 januari...
Jag behåller nog mina julsaker ett tag till, annars blir ju ombytet så kort om man redan nu börjar plocka upp alla vanliga saker igen.
Däremot så plockas dom ner senast 13 januari, beroende på hur mycket jag har att göra då, kan bli 11-12 också men runt 11-13 januari plockas nog allt bort och lägenheten återgår till det normala igen...

Av Elin Ek - 28 december 2010 21:07

Jag börjar bli så sjukt stressad inför nyår. Inte nog med att man har stressat som en idiot innan jul med bakning, städning och julklappshandling nu stressar jag inför nyår.
Imorgon ska jag och S åka och handla inför nyårsmiddan, hon kommer hit nån gång efter tio. Så där känns det lugnt, där har jag kontroll... Ska väl kanske kika förbi systemet också och inhandla lite ;)

Sedan måste jag påbörja med städningen, det ska tvättas, dammas, dammsugas, torkas golv, skuras toalett och bytas sängkläder... Sen ska jag även ta hand om lilltjejen och försöka slänga in ett och annat träningspass också, pust...

Det är i alla fall vad som ska göras innan fredag, när väl nyårsafton kommer så kan jag vara lugn för den dagen är välplanerad :)
N jobbar väl så pass mycket att jag får röja här hemma själv, men jag börjar bli van nu när all den här snön har kommit, fan dom stackars ploggubbarna jobbar sjukt många timmar per dygn för att hålla undan någolunda på gatorna...


När fredagen väl kommer så ska det fixas smink och håruppsättning på J, sen ska jag ta tag i mig själv (eller om jag gör det innan) och sen ska det lagas mat till folket som kommer innan fyra, kl sex ska vi på revyn i iggesund och efter det får vi se vad som händer...



Det värsta är väl att jag minsann inte får ta det lugnt efter nyår heller, det är ju någon här hemma som fyller år den 3:e januari vilket betyder att jag läre baka två tårtor och lite kakor den 2:a, och så ska vi ju ut och leta någon present också...
Men sen kan jag andas ut, till april ungefär då lilltjejen fyller ett år... :)

Av Elin Ek - 24 december 2010 22:22

Haft en otroligt trevlig julafton... 
Lilltjejen fick så många paket så jag vet inte vad. Helt ärligt så har jag aldrig sett så mycket julklappar nån gång i mitt liv, barnen blev verkligen överösta i julklappar och man blir ju så glad när man ser hur lyckliga och förväntansfulla dom är :)


Lilltjejen fick bl.a kläder, mjukisdjur, sitt första halsband, en gungdino, en saccosäck, massvis av leksaker, dockor och mycket mycket mer... (det var så mycket att jag såhär på kvällen inte kan rabbla upp allt, hela bilen var full när vi åkte hem)

Jag och N fick också julklappar såklart och det tackar vi så mycket för.
Fick även två ljuslyktor av min syster och hennes kille när jag var hem till mamma, dom låg under granen där men jag öppnade inte paketet förän på kvällen.
Kosta Boda Skull heter dom och ser ut såhär:



Kommer att passa riktigt bra i vårat hem kan jag lova ;)  


Det här har helt ärligt varit en av mina bästa jular någonsin, och jag blir fan rörd till tårar när jag tänker på hur älskad våran lilla tjej är.
Hon var så glad hela dagen och kvällen trots att hon bara sovit 15 minuter i bilen på förmiddan och ca 40 minuter i bilen på eftermiddan. Hon somnade rätt ovaggad ikväll kan jag lova ;)


Själv ska jag städa upp lite bland alla kartonger och leksaker, sedan ska även jag krypa till sängs.
Tack för en helt underbar julafton...

Ovido - Quiz & Flashcards