En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under juli 2010

Av Elin Ek - 30 juli 2010 23:10

Det är helt jävla sjukt att jag måste trycka i mig en massa morfin och kodein för att kunna äta mig mätt. Så fort jag äter mig mer än halvmätt (om ens det) får jag så jävla ont i magen, helt ärligt så är det värre än värkarna då värkarna faktiskt gick över så att man fick andas ut imellan, den här smärtan krampar och håller i sig hela tiden.


Men det är tur att jag fick tabletter så att jag i alla fall kan äta mig mätt några dagar i veckan, vill ju helst inte ta dom varje dag men jag måste ju ta dom för att kunna ta hand om min lilla tjej. Ligga i en hög på golvet fungerar inte så bra.


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 30 juli 2010 23:06

Idag har vi varit till Sunnanbäck / Forsa och grattat N's mormor och ätit tårta :)

Vi har även varit och köpt en lampa till bron, den gamla var inte direkt snygg och nu när det är ommålat och fint så vill vi ju ha en fin lampa där också.
Kommer före och efterbilder på bron så småningom (måste bara knäppa efterbilderna)

  


Lilltjejen var lite svår att lägga idag, hon var så trött så trött men var ändå ledsen. Tror att det kliar lite i tandköttet på henne då hon gnager på allt och hon har börjat "tugga" på tungan också.
Läste dock att det kan ta upp till två månader innan tänderna spricker igenom och hon är ju bara 3 ½ månad nu.


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 30 juli 2010 23:04


Häromdan fick förresten lilltjejen sina första par skor också :)

Dom är lite stora än, men snart så



Tack som fan!!  

Av Elin Ek - 30 juli 2010 22:59

Idag har lilltjejen fått lite nya kläder, hon växer ju så det knakar och storlek 62 har typ blivit för litet nu.
Så idag fick hon detta:


En mössa med bilar på :) (kunde ju inte låta bli)


Svarta typ lackleggings :)

  


En body med en söt groda på  


En kofta som är lite stor än (storlek 74)

  


Jeans med små hjärtan på rumpan, också storlek 74  


En långärmad body 

 


Byxor i storlek 74-80 (som hon kan ha i vinter) 

 


Och så ett par svarta mysbyxor med ett strasshjärta på  

   


Och tro det eller ej, men allt detta gick på ca 200kr. Det ni :)


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 30 juli 2010 13:12

I morse vaknade jag av att lilltjejen låg på mage i sin säng, jävla skitunge :P
Vet inte hur länge hon hade legat så men hon började bli bra trött i nacken, tog upp henne och försökte få henne att somna om men icke. Så istället fick jag så lov att kliva upp och efter ett tag ville hon ha frukost.

Halv elva somnade hon i vagnen (hon var lite övertrött och vägrade ligga i sängen) och hon sover fortfarande men vaknar nog snart. Jag har passat på att vila, duscha, gjort mig i ordning och fixat lunch till mig och N


Efter fem idag ska vi till sunnanbäck/forsa och gratta N's mormor täntke försöka mig på att äta en liten tårtbit, får se hur det går.


Nä, nu ska jag ner och hämta tvätten som inte hann torka igår och sen får vi se om jag hinner vika den innan lilltjejen vaknar.


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 juli 2010 23:09

Min läkare ringde imorse, som avtalat. Förklarade läget för honom och han tvekade inte ens att skriva ut tabletter åt mig "klart att du måste kunna äta" sa han bara och han förstod att det var jobbigt, han tyckte även att dom borde skynda på med en ev operation eftersom att jag har så täta anfall och inte ens kan äta mig mätt.


Idag var jag därför ner på apoteket och hämtade ut tabletterna, gick sedan på åhléns och kikade på lite kläder till lilltjejen. Blev sen med lunchen så vi beställde hem thaimat (sån thaimat som jag kan äta, kycklingspett med ris utan sås) var så jävla hungrig så jag åt mig faktiskt mätt, 1 ½ timme senare fick jag ta en tablett men jag kände att jag fan inte har fått äta mig mätt på flera dagar så jag chansade.
Till middag blev det dock kokt kyckling med ris som vanligt, och så åt jag mig inte ens halvmätt, och till kvällsfika blev det två riskakor. Men lika glad för det är jag för jag fick ju äta mig mätt en gång idag i alla fall :)


Har även storstädat här hemma, tvättat två maskiner, vikt in tvätt som jag tvättade igår, dammsugit och torkat golv. Har även burit ut en möbel vi hade i lillhallen och satt upp en spegel. Och så har jag ju som vanligt diskat typ 3 gånger idag :P


Nä nu ska vi nog krypa ner i sängen.
Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 juli 2010 23:01

I dag läser man i tidningen att regnet sköljt över mellansverige och att södertälje är en av de värst drabbade orterna, min fråga är då om de människor som kallar stockholm för mellansverige (eller mellersta delarna av landet) egentligen har koll på hur mycket av sverige som återstår när man passerat stockholm.

Det råkar ju faktiskt vara som så att den gränsen går nånstans vid gnarp, och så vitt jag vet ligger inte gnarp ens i närheten av stockholm.
Med andra ord, Sundsvall är nog den stad som ligger närmast mellersta delen av sverige, inte undra på att folk söderöver tror att det inte bor nå människor norr om dalaälven när inte ens nyheterna har koll på vart landets mitt ligger.

Men det är väl så, stockholmare tror att allting utgår från storstan, och att dom ligger i centrum.


Här har det i alla fall inte kommit en droppe regn idag, eller jo kl fem i natt när jag inte kunde sova.
Däremot har det stormat som fan.

Av Elin Ek - 29 juli 2010 02:01

Helvetes jävla skit, jag som var så glad över att jag faktiskt kunnat äta normal mat i två dagar nu, och så bryter världens jävla anfall ut.
Tog den "snällare" tabletten först, väntade i 40 minuter. Den hjälpte tillräckligt för att jag skulle kunna gå upp och ta en starkare men inte mer än så. Så nu sitter jag med världens magsmärtor och väntar på att tablett nr 2 ska börja verka, ligga går inte det gör så jäääävla ont just nu.


Hade ont när jag la mig, men tänkte att "det går nog över" fan vad jag ångrar att jag inte tog en tablett då.
Imorgon ringer läkaren, då ska jag ta upp allt det här och säga det att jag vill ha så att jag kan ta när jag känner att det kanske bryter ut, för det här orkar jag inte.
Jag hoppas att jag lyckades stoppa det tillräckligt tidigt så att jag slipper få så ont så att jag spyr, men det återstår ju att se.

Nu ska jag bara vänta 40 minuter till, sen får jag förhoppningsvis gå och lägga mig igen.


Fan fan fan!!

Ovido - Quiz & Flashcards