En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under september 2010

Av Elin Ek - 30 september 2010 22:43

Lilltjejen diggar sin gåstol tror jag...
Hon kan stå i den hur länge som helst och fingra, den blinkar ju och låter så fort hon petar på något...




Mammas gladskit...   
Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 september 2010 21:13

Idag var vi på ica maxi, vi = jag och svärmor då N höll på med hängrännorna och även rev ut det sista i verkstan innan nytt innertak ska upp där och nya väggar...
Så mycket som jag handlade för idag har jag fan aldrig handlat för 960kr, skyller på att jag passade på när jag hade någon annan som lyfte åt mig :)


Enligt läkaren så får jag inte lyfta mer än jag verkligen måste på ytterligare 4 veckor. Jag får heller inte skjuta vagnen i backar den närmaste tiden. Vilket betyder att jag är totalt isolerad, eller ja jag kan ju ta en promenad på 500 meter och sedan vända eftersom att det blir backar åt båda hållen sen...
Jag kan ju ta med lilltjejen i bilen, men då får jag lyfta i bilstolen först och sen lilltjejen (blir för tungt att bära lilltjejen i babyskyddet), vagnen får jag inte lyfta i och ur. Lyfta grejer från backen var ett stort NONO tydligen... 
Med andra ord, så länge ingen hjälper mig är jag fast här hemma, och det stör mig något så fruktansvärt då jag för det mesta är ute och ränner om så bara tar en promenad runt lillfjärden...


Bara därför har jag ett sånt enormt sug efter en krogrunda. Jag menar, lilltjejen sover, N är alltid trött och somnar efter 22 nån gång, då kan väl jag lika gärna vara ute och ränna :P
Brukar sitta här hemma och vara med och natta lilltjejen vid åtta, och sen drar jag iväg. Alt, att N skjutsar mig vid halv åtta och han nattar henne ensam men det känns bättre att vara med och natta henne och åka när hon somnat, typ några minuter efter åtta :P


Anyway, om någon där ute känner för en krogrunda i helgen är det bara att höra av sig :)


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 29 september 2010 15:36

Idag var jag på stan med svärmor, gäller att passa på när man får hjälp :)

Kom hem med detta (ursäkta dom halvsuddiga mobilbilderna, inte så stadig på handen idag)



En väska till mig själv, har spanat på den ett tag. 249kr

  
Två böcker till lilltjejen, ingen aning om vad dom kostade

  
En bok med cd och sånger till lilltjejen. 179kr


  
En randig pyjamas 99kr


    

En hellokitty pyjamas 149kr

 
Två par byxor, har redan två andra men älskar verkligen dom här byxorna.

Två för 130kr

  
En body 79kr
 

Strumpor 25kr

  
Mössa och vantar 59kr och 39kr
     Vit body 99kr



Vinröd/lila body 79kr

    Luvjacka 129kr

 

Och så smink till mig för några 100lappar...


Alla kläder är i storlek 74/80 lilltjejen börjar bli stor nu :)

Samtliga grejer är inköpta på Åhléns, lämpligt att handla allt på samma ställe...


Tack som fan!!  

Av Elin Ek - 28 september 2010 19:12

Idag gick vi åter igen ut för att fota lite.
Tänkte att lilltjejen skulle få lite luft :)


Resultatet blev såhär:



Hittade blommor som fortfarande blommar för fullt...


  
Våran rhodrodendron har börjat knoppa om...

  

Till och med börjat blomma igen...

 
    
Älskar hösten, tycker att den bjuder på så vackra färger...

 
Fler blommor som blommar för fullt...

  

 Våran gräsmatta har invaderats av svampar :/

  Dessa blommor har jag i en kruka vid uppfarten. Eller jag har två krukor på vardera sida. Dom har blommat så jävla fint hela sommaren, och även nu på hösten. Jag vill egentligen plantera om och ha lite höstblommor där, men dom här är ju så fina fortfarande så dom får stå tills dom vissnar...

 
Kommer knopp på knopp på knopp...


Tack som fan!!  

Av Elin Ek - 28 september 2010 19:11

Ny kategori: FOTO

Av Elin Ek - 28 september 2010 19:06

Igår tog vi med systemkameran ut för att fota lite.
Tyvärr hann ju solen gå i moln innan lilltjejen vaknade, men det gick att fota ändå :)



Lilltjejen i sin fina overall som hon fått av sin moster.
Den är lite stor än men den växer hon snart i :)
Den är rätt tunn och perfekt att ha över dom vanliga kläderna nu när det inte är så jättekallt ute, dessutom är den vindtät.
Lite senare kan hon nog ha den med en fleecefdress under.


  

Även jag lyckades fastna på bild.

Inte allt för vanligt nu för tiden.

Inser att jag måste försöka göra något åt mitt hår, det ser gult ut :/ 


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 28 september 2010 17:35

Jag har tvättat kläderna nu, de kläder jag hade på mig när vi tog bort Rocky...

Det tog över 4 månader innan jag lyckades få mig själv till att stoppa kläderna i tvättmaskinen.


När jag nu hängde dom och plockade bort de sista rockyhåren kände jag hur jag började få tårar i ögonen...

Min vackra, fina Rocky...
Min älskade lurviga knasboll...
Det går inte en dag utan att jag tänker på dig...
FAN VAD JAG SAKNAR DIG!!


Det jag tror är mest jobbigt är den skuld jag känner.
Jag tänker på allt jag hade kunnat göra bättre.
Jag kunde ha kramat honom mer, lekt mer med honom, aktiverat honom mer, allt det...
Men jag kanske måste försöka få mig själv att förstå att jag gjorde mitt bästa, och en sak är i alla fall säker. Jag kunde inte ha älskat honom mer och det är väl det som är huvudsaken.


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 28 september 2010 16:24

En av mina favoriter just nu:


Ni ser, jag är inte helt insnöad på hårdrock trots allt :P


Tack som fan!!

Ovido - Quiz & Flashcards