En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin Ek - 31 augusti 2010 23:57

Tänkte fortsätta dela med mig om hur vi bor.

Denna gång blir det sovrummet.

  

Detta är typ det första man ser nästan rakt fram, ett fönster :P


    

Till höger om dörren står min farmors gamla byrå som jag fick ärva när hon dog. Det är pappa som har gjort i ordning den, lutat av den, bytt beslag och lackat den. Älskar den byrån, mycket för att den påminner mig om farmor som dog 2005 (om jag inte minns helt fel)

På byrån står även ett kort på min älskade Rocky, ovanför hänger en tavla med Rocky och Ilo på som vi knäppte när Ilo var liten bäbis. På så sätt har jag alltid Rocky med mig, han är det första jag ser när jag kliver upp ur sängen.

  


Våran säng och sängbord, jag vill byta sänggavel men inte N. Men det kommer nog när jag övertalat honom :P Har dock inte fått upp nåt på väggarna än förutom nån tavla på "min" sida. Våra sängar är för övrigt elstyrda, kan lova att det var underbart när jag bröt foten eller i slutet av graviditeten eller varför inte hissa upp sig själv och ligga och surfa med datorn i knät :)
I fotändan står lilltjejens säng.
  

Sovrummet i en annan vinkel, garderobsväggen och byrån igen.
Ska ta reda på grejerna jag stoppat in på sidan om byrån, jag lovar :P


Sen det allra allra bästa som vi har i vårat sovrum på kvällarna/nätterna.
Mammas underbara lilla tjej.

Tack som fan!!

Av Elin Ek - 31 augusti 2010 23:48

   Har ju glömt lägga in bilder från lyskvällen som var i lördags.
Hade det riktigt trevligt, bar upp grillen på flotten och så drog vi iväg när det började skymma.

Här är några av bilderna i alla fall:

  

Glad lilltjej redo att rullas ut på flotten. Hon somnade en stund i vagnen, sen vaknade hon och fick lite mat. Sen var hon vaken tills vi satte henne i bilen för att åka hem.

   

Vi fick en jävla tur med vädret då dom hade lovat regn. Men mot kvällen drog molnen bort och det blev riktigt bra väder.


Sen blev det bara mörkare...

  

Och mörkare... 


Blev inte så många bra bilder, måste plugga inställningarna till kameran :P
Men hade det som sagt grymt mysigt, även om det var lite kallt mot slutet.
Det var för övrigt den 20:e lyskvällen nu, 1990 kom lyskvällen till hälsingland (till enånger för att vara exakt) från finland. Det var tydligen en som sett när finland hade lyskväll från en finlandsbåt (tydligen hade dom det där då dom tömde stugorna för vintern och eldade upp en massa skräp) Och sen dess har det bara växt sig större och större.
Men nu är det verkligen höst, det känns i luften.


Tack som fan!! 

Av Elin Ek - 31 augusti 2010 17:54

Idag ringde läkarn, han förklarade läget och frågade vad jag ville göra. Han föreslog operation eftersom att jag har sånna problem, men jag fick välja själv. Jag tog operationen, jag vill inte ha såhär längre. Det tär så in i helvete på en att gå runt och ha ont i magen hela dagarna, jag orkar inte det, allra helst inte eftersom att jag har ont i rygg, nacke och har huvudvärk varje dag också. Det blir för mycket.


Han frågade om jag kunde tänka mig att åka till bollnäs, självklart svarade jag, ju fortare jag får bort det här desto mer nöjd är jag.
Redan efter några timmar ringde dom från bollnäs och hade en operationstid (fick lite förtur eftersom att jag har sånna problem varje dag)
20 september kl 07:30 ska jag vara i bollnäs, får stanna över natten och åka hem på tisdagen den 21:a (om dom inte hittar stenar i gallgången för då måste dom öppna och då blir jag kvar längre)
Titthålsoperation där dom går in genom naveln, så nu ryker gallan.


Läkaren sa att 30% inte blir helt bra, utan reagerar ibland på vissa saker och får lite ont. Men inte fan gör det mig nåt, jag har hellre lite ont ibland (han beskrev det som samma smärta jag har nu varje dag) när jag ätit nåt jag inte borde än att ha såhär ont hela tiden och få anfall varje natt då jag ligger på golvet och spyr av smärtan.
För er som har fött barn kan jag beskriva smärtan, det känns som en värk, en sån där värk som kommer alldeles innan krystvärkarna, som sitter högt upp i magen och håller i sig i typ 30-40 minuter (om den inte är konstant och inte släpper förän efter typ 3 timmar)


Men äntligen händer det nåt, känns som att jag börjar se ljuset igen nu och snart slipper N ha en sambo som är trött för att hon inte får sova, grinig för att hon har ont hela tiden, och är allmänt nedstämd och sliten.
Dessutom så kan jag då börja äta sallad igen, måste ta tag i de där sista 10 kilona nu, bara måste.


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 30 augusti 2010 21:45

Idag kl elva hade jag tid för ultraljud på övre delen av magen. Lilltjejen fick följa med och hon sov hela tiden sömntutan :)
Tre stora stenar hade jag i gallan, hur fan kunde dom missa det för typ en månad sen?? dom var inte direkt små. Hade nån utvidgning på tolvfingertarmen också eller vad han yrade om, så han skulle skicka svaret till kirurgen och så fick vi se om dom skulle göra en kontraströntgen eller inte.
Men nu vet jag vad det är för fel i alla fall, tydligen har dessa tre stenar legat och rullat runt i över tre månader nu och bara växt sig större och större. Inte undra på att man har ont.


Har inte läkaren ringt innan onsdag läre jag försöka få tag på honom, har morfin som räcker till torsdag sen är det slut. Vägrar spendera helgen på akuten bara för att hälsocentralen är dumma i huvudet och vägrar skriva ut, allra helst nu när jag vet vad det är. Sitta i typ 6 timmar där för att få en tablett känns inte direkt sådär superbra.


Får se vad läkarn säger när han ringer upp (om han ringer upp) om det blir operation eller om det finns något annat sätt att få ut stenarna. Så som jag har det nu kan jag ju inte ha det, ont hela tiden och anfall på nätterna om jag inte tar nån tablett. Biter dock ihop under dagarna, vill helst inte ta fler än en tablett om dan, har bara blivit nån dag jag varit tvungen att ta två (det är ju ändå morfin, och jag vill inte direkt köra bil och sånt när jag tagit dom även om jag inte känner mig "snurrig" eller så. Principsak, för man vet aldrig)


Nu ska vi kolla på Gumball 3000 med Erik och Mackan. faan vad jag skulle vilja åka det nån gång i livet men va fan det kostar ju typ 360.000kr eller nåt bara att delta. Men man ska ju aldrig säga aldrig ;)


Tack som fan!!

Av Elin Ek - 28 augusti 2010 16:53


Efter ikväll plockar jag ur hårdliften ur vagnen. Såhär har lilltjejen legat genom halva stan (idag igen) samtidigt som hon har tokskrattat.

   


Hon lixom drar sig upp och håller sig fast, snart så får hon väl fart och flyger ur :/ Lika bra att plocka bort hårdliften innan hon lär sig det, för hon lär sig fort, kommer hon på hur hon ska göra en gång, ja då gör hon det hela tiden sen.


Fast ikväll ska vi nog ut och åka flotte, så då ska vi ha kvar den så att det blir lä där hon ligger. Det är ju lyskväll ikväll. Sen är det på riktigt, det är verkligen höst. Ge mig sommar igen.


Tack som fan!! 

Av Elin Ek - 28 augusti 2010 16:46

Idag var jag på stan med mamma, fick två tröjor av henne :)


En rosa, har en sån sen innan som är så grymt skön men den är för stor nu så den har blivit en målartröja eftersom att den hänger långt ner över arslet och ser ut som en säck ungefär :P

  

En svart med lite döskallar på, köpte en lite större storlek då jag hatar tröjor som är supertajta runt tuttarna och magen.


Sen köpte mamma dessa till lilltjejen :)  

Hennes tredje par skor, första om man räknar "riktiga skor" alltså sånna som hon kan gå runt i utomhus. Tidigare har hon ett par tygskor med mjuk sula och uggsen jag köpte igår.


Sen köpte jag detta till lilltjejen:  

  En svartvit body då hon har så mycket rosa och andra färgglada kläder. Hittade helt ärligt ingen annan färg just då som jag gillade.


Ett par turkosa byxor och ett par lila, dom ser blåa ut men dom är knallila faktiskt. Jättefina färger, och dessutom blir det fint att bryta av en rosa tjocktröja med dessa :)


Tack som fan!!  

Av Elin Ek - 27 augusti 2010 21:24

Var ju hos tandläkaren idag, inga hål hade jag. Tur det då jag hatar att gå till tandläkaren. En undersökning går hyfsat men att laga, nej hu. Lugnande och lite sånt skit får jag ta innan då, annars går det inte.


Efter tandläkaren gick jag på stan en sväng. Hittade lite åt lilltjejen och lite åt mig själv.

Bl.a:

Scrub till ansiktet.


  

Clinique 3-stegs system, totalt överlägset.
Kanske lite dyrt men helt klart värt pengarna.  


Två färgglada pyjamaser till lilltjejen (lite trött på allt rosa nu :P)

  

  Blev dock ett par rosa tosser till lilltjejen.


Och även ett par rosa uggs, ville ha beiga men det fanns inga i hennes storlek. Sen var dom så ljusa ändå så det spelade inte sån stor roll.


Tack som fan!!  

Av Elin Ek - 27 augusti 2010 21:19

Lilltjejen vill inte längre ligga ner i vagnen, idag låg hon såhär i vagnen genom halva stan. En arm utanför och huvudet som kikade upp, och där låg hon och tokskrattade. Knasungen.


Hon lutade sig också över och spydde på marken, två gånger. Fast det var ju bättre än att spy i vagnen i och för sig.


Tack som fan!

Ovido - Quiz & Flashcards