En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin Ek - 22 oktober 2011 22:58

Här sitter jag kl elva på kvällen och har inte packat klart. Typiskt mig. Alltid i sista sekunden, tidsoptimist javisst!


Sitter just nu med färg på fransarna och ögonbrynen. Jag är ju så jävla überblond man kan bli så dom är ju kritvita. Syns inte alls om man inte står i rätt ljus. Så nu blir dom bruna. Betydligt bättre nu när jag ska gå osminkad i en vecka, i alla fall på dagarna.


Jag ligger lite i valet och kvalet om jag ska ta med datorn eller ej, har för mig att det var gratis internet på hotellet så den får nog följa med. Utifall jag inte kan sova nån natt, eller har tråkigt nån dag.


Har tvättat ihjäl mig nästan de senaste dagarna så nu är tvättkorgen tom. Har även satt min gamla mobil på laddning (min C905:a) Vill inte ha med mig min Sensation utifall, jag är ju lite klantig av mig. Har även laddat både filmkameran och systemkameran.


Nu ska jag bara leta fram ett papper från folksam, så att min försäkring gäller där nere, och så ska bokningsbekräftelsen packas ner, och så passet förstås, vart jag nu än har det?? Har även tankat över musik till minneskortet som hör till telefonen och skrivit ner numret till dagis och hur mamma ska göra om lilltjejen blir sjuk och inte nicklas kan ha henne.


Upptäckte såklart att vällingen inte kommer att räcka i en vecka så jag ska köpa mer sånt imorgon, och så ska blommorna vattnas, och tvätten vikas... Ja ni vet.


Inser nu att det kommer bli en sen kväll för mig ikväll, vi åker härifrån halv fyra imorgon och imorgon vill jag att allt ska vara nerpackat (utom smink och sånt som man packar sist) Imorgon vill jag kunna ta det lugnt och umgås allt jag kan med min älskade lilla tjej. Usch vad jag kommer att sakna henne. Men jag tror att jag behöver det här, få komma bort lite, jag är så sjukt jävla slut i hela kroppen. Jag hoppas att jag kommer tillbaka som en pigg, glad och utvilad mamma med massvis av energi...

Av Elin Ek - 21 oktober 2011 11:21

På söndag åker vi, och här ska vi bo i en vecka:


 


 


Stort hotell, kanske inte så personligt men vad gör det?

Eftersom att svärmor fyller 50 så slog vi på stort och tog 5 stjärnigt och även all inclusive så all mat och dryck ingår (så det gäller att äta och dricka massvis så att man får valuta för pengarna) :P

Hotellet har privat strand där det även är all inclusive, man har även tillgång till hamam (turkiskt bad) gym, bastu, och en massa annat. Spa-avdelningen ingick inte i priset men en massage kanske man kan kosta på sig. Tror även att det var en inomhuspool men är inte 100 på det, kan ju vara bra om det regnar nån dag ;)


Jag har ju bott på all inclusive förut men då på typ 3 stjärnigt och kollar man på måltiderna så märks det att det här kostar lite mer för dom serverar mat hela tiden. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, kvällsvickning och till det så har dom en snackbar öppet hela tiden. 
Dessutom hade dom 3st ála carte restauranger, en måltid på en sån ingick per person och vecka. En var med turkisk mat, en med skaldjur och så var det en till. Vi är ju 4st som älskar skaldjur som åker så det blir väl den som vi väljer om vi ska äta där.


Ska bli skönt att komma iväg en stund, min kropp behöver lite värme och vila. Jag blir ju så sjukt dålig på hösten av kylan och råheten som blir i luften.

  

Av Elin Ek - 21 oktober 2011 09:56

Har tydligen haft en veckas bloggpaus...
Har haft lite mycket att göra, dessutom har jag resfeber... Har inte packat ett skit, och imorgon ska jag hjälpa syrran med stalljouren, kanske dax att börja packa idag?


Återkommer nog med fler inlägg när lilltjejen sover... Hon är sig själv igen nu, dvs mer vild än tam ;) Men vad gör det när hon alltid skrattar och är glad...

Av Elin Ek - 21 oktober 2011 09:51

Spelas i bilen just nu...


Nya skivan är grym...


Av Elin Ek - 14 oktober 2011 22:12

Mamma, mamma titta vad jag kan...



Måste fortsätta ta med mig kameran när vi hittar på saker, är ju lite dålig på det...

Oftast blir det mobilbilder men det är svårt när det är en liten fröken som har lite svårt att vara stilla ;) Sen blir det ju så mycket bättre bilder med systemkameran.  

Av Elin Ek - 14 oktober 2011 22:09


 

Vi har ju vintrat på gården så vi har inte så mycket leksaker kvar, men snigeln är kvar, grejerna till sandlådan, hennes träbänk och bord och en stol... Och så gungställningen då förstås. Men det räcker gott och väl.

Av Elin Ek - 14 oktober 2011 22:02

Idag var det lite varmare ute så jag och lilltjejen gick ut i nån timme. Hon var betydligt bättre idag, ingen tutte, ingen snuttis bara lite tjurskallighet ;)
Jag tror att våran lilla fröken har blivit lite trotsig, hon slänger sig ner på golvet och skriker om hon inte får som hon vill. Dessutom är allt nej just nu, även fast hon kanske vill ha vatten så är det nej till en början. Skor ska hon inte ha, inte strumpor heller och absolut inte jacka och mössa.
Men idag sa jag bara åt henne "om du tar på dig mössan och jackan nu kan vi gå ut till sandlådan och leka" och då blev det fart. Man får ta till lite trix ;)



Vi var ute nån timme och när vi skulle gå in fick jag fråga om hon ville ha mellis, då blev det fart...  

Av Elin Ek - 14 oktober 2011 21:49

       


Lilltjejen ska alltid ha mina svartvita skor, så fort jag öppnar dörren till klädkammaren smiter hon in och tar dom.
Sen går hon runt här hemma och ser ut som en liten fin dam i miniatyrstorlek.

Presentation


Mitt namn är Elin, här skriver jag om min vardag som mamma, om min viktnedgång med LCHF, mina intressen, och allt som hör livet till...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards