En desperat hemmafrus bekännelser

Direktlänk till inlägg 24 december 2011

Första gaddningen

Av Elin Ek - 24 december 2011 00:44

Då är klockan efter midnatt och det är faktiskt julafton, jag har noll julkänsla, trots alla paket och snön som faktiskt kom även om det bara var lite.


Jag är egentligen inget stort fan av julen, men det har jag nog nämnt tidigare. Jag är en sån som skulle kunna tänka mig att åka bort över jul, fira den i lugn och ro, med ett julbord i bufféformat och där någon annan lagar maten och diskar efter en såklart :P


Annars då? jodå, jag försöker hålla magen så lugn som det går, får ont vid minsta stress (med andra ord har jag ont hela tiden eftersom att jag jämt är ute i sista minuten innan jul) men min förhoppning är att så fort julafton är avklarad så kan jag ta det lugnt och njuta av en veckas ledighet och dessutom hålla tummarna för att N är ledig så att jag kan få sova ut.


Jag gjorde även min första gaddning igår, eller det blir ju i förrgår eftersom att vi är inne på lördag nu.
Det levde inte upp till mina förväntningar, inte för att tatueringen blev dålig men jag hade föreställt mig att det skulle göra ont, där blev jag ju lite besviken faktiskt :P
Ska jag vara helt ärlig så kändes det ibland som att han skrev på mig med en bläckpenna, ibland sved det till lite men inge mer än så. Nu gjorde jag ju den i och för sig i nacken, och där om nånstans är jag väl bedövad :P
I alla fall så går tankarna redan om en till, jag har mina små idéer.
Jag vill skriva in Rockyboy nånstans, funderar på handleden. Tänkte att det kanske kunde ta bort lite av sorgen jag fortfarande känner efter honom, om han alltid finns med mig.

Sjukt det där egentligen hur jävla mycket man kan sakna en hund, men han var verkligen mitt allt. Och som jag nämnt tidigare är jag helt övertygad om att jag inte skulle ha klarat av allt utan honom, en period i livet levde jag inte för mig själv, jag levde för honom, han var mitt stora stöd, den enda jag verkligen litade på...
Det kändes som att jag inte hade någon annan fast punkt i livet, ingenting var stabilt, förutom att jag visste att han alltid fanns vid min sida. Jag är så tacksam för att han fanns där och torkade alla mina tårar när dom vägrade sluta komma.


Nog om det.
Tatueringar var det, jag är jävligt sugen på att göra en riktigt stor också, typ över halva ryggen... Men jag måste fundera lite.


Nu tänker jag krypa ner i sängen, klockan ringer åtta imorgon sen blir det ett litet julfirande hos mamma halv tio innan lilltjejen ska sova middag, sen bär det av till iggesund för julmat, julklappsutdelning och annat mys.


God jul på er!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ek - 7 januari 2012 13:17

Jag vet att jag ibland gnäller på människor som byter blogg hela tiden, men jag är så jävla less på att inte kunna blogga från mobilen på ett enkelt sätt. Därav bloggtorkan då jag sällan sitter vid datorn utan surfar en hel del från mobilen, dessutom...

Av Elin Ek - 2 januari 2012 01:09

Av Elin Ek - 30 december 2011 14:05

Jag gruvar mig lite för abstinensen, sockerabstinensen alltså. När jag började med LCHF var den hemsk, två veckor med extrem huvudvärk och trötthet. Sen när jag åt vanligt ett tag och sen började om med LCHF hade jag ingen abstinens alls. Nu har jag ...

Av Elin Ek - 30 december 2011 13:49

Mamma och Pappa tog lilltjejen på en promenad idag, tanken var att jag skulle göra lite nytta här hemma. Får jag nånting gjort? inte ett jävla skit.Efter att ha somnat halv tre i natt, och sen vaknat av lilltjejens hostningar är jag lite trött idag. ...

Av Elin Ek - 30 december 2011 00:21

Nu var det några dagar sen igen, jag är fortfarande helt matt och slutkörd (känns det som i alla fall) Stormen snuvade mig på min sovmorgon eftersom att N blev utringd för att röja väg. Han fick börja med att röja vägen från oss då två träd vält ner....

Presentation


Mitt namn är Elin, här skriver jag om min vardag som mamma, om min viktnedgång med LCHF, mina intressen, och allt som hör livet till...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards