En desperat hemmafrus bekännelser

Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Lite off sådär

Av Elin Ek - 19 december 2011 22:43

Nu var det ett tag sen igen.
Jag har varit lite frånvarande senaste tiden, inte mått sådär superokej...


Fredagkvällen spenderades på akuten, fick tryck över bröstet på jobbet i fredags, åkte hem, försökte vila men det blev inte bättre så mamma tyckte att jag skulle ringa rådgivningen.
Ringde och sköterskan jag pratade med tänkte ringa en ambulans, allra helst eftersom att jag sa att jag kunde köra mig själv in till akuten om det behövdes.
N var rätt orolig han med så han skjutsade in mig.


Efter lite undersökningar och en hel del rör blod så kom dom i alla fall fram till att det inte var hjärtat (vilket jag inte trodde heller det är jag för ung för :P)
Jag mådde illa som fan och jag spyr ibland på morgonen, har svårt att äta, ont i magen upp mot bröstet och lite sånt.
Men barn är jag inte, det vet jag så därför har jag väl tänkt söka hjälp för det men det blev liksom aldrig av, och sen kom trycket över bröstet och alla tyckte att jag skulle åka in så jag fick väl göra det då.


Hur som helst så är det inget allvarligare än att magen har kraschat totalt, trots magmedicin. Det är därför jag spyr ibland och mår illa, magmunnen har blivit påverkad av alla dessa magkatarrer.
Försöka sova mer och stressa mindre var receptet, blev jag inte bättre inom två veckor föreslog läkaren en gastroskopi, igen, bläää...

Senaste nätterna har jag sovit mellan 4-6 timmar vilket är alldeles för lite för mig egentligen, oftast blir det 5 timmar, sen är det samma vardagsstress som alltid, stressa till dagis, stressa på jobbet (lite för mycket att göra just nu där känns det som) sen stressa hem, fixa middag, försöka umgås med lilltjejen innan hon ska sova och sen ska det städas, handlas, tränas, och försöka ta hand om sig själv, vardagsstress som alla har men just nu när jag inte mått sådär superbra fungerar det inte...


Julen är jobbig för mig, av lite olika anledningar, jag har lite mycket i bagaget när det gäller den högtiden och jag blir påmind om det varje år samtidigt som jag försöker kämpa för att det ska bli en sån bra jul som möjligt.
Det blir en liten krock i min hjärna, lite kaos sådär...



Men jag är på bättringsvägen, det är väl just det här med sömnen som är problemet just nu. Även om jag är skittrött och faktiskt lägger mig i tid så somnar jag inte, jag vrider och vänder på mig och kommer inte till ro. Sen börjar jag tänka och då kan jag inte sova alls.
Men jag har sånna perioder, då jag sover 4-5 timmar per natt och sen kör på för fullt på dagen, tills det tar stopp och jag då sover 10 timmar per natt och det inte alls är nån fart på mig. Så har det varit länge, och det funkar, konstigt nog även om jag ibland inte mår sådär super...
Just nu ligger jag på nå mellanting, jag sover lite för lite, sitter knappt på arslet på dagarna (förutom på jobbet då) men ändå inte gör det jag SKA göra. Listan bara växer och växer men jag kanske orkar ta tag i den snart, hoppas jag ;)


Så nu vet ni hur det ligger till, varför jag är lite off.


Men jag har lite att se fram emot, lilltjejens andra jul då hon säkert blir överöst med julklappar, förmodligen utgång på Juldan (eller förmodligen och förmodligen, det är nog spikat och klart) Sen nyår, N:s födelsedag och några stressiga veckor på jobbet, sen kan jag andas ut och slappna av igen...


Problemet just nu är väl att jag tappar tidsuppfattningen när jag blir sådär med andra ord är inga julklappar klara, eller jo, lilltjejens julklappar men inga andra... Det kanske är dax att ta sig i kragen och sätta igång med det...

 
 
Lina

Lina

20 december 2011 08:33

Men usch! Du är då bra olycksdrabbad! Hoppas verkligen att det blir bättre!! Grattis till förlovningen förresten, är nästan hundra på att jag skrivit det förr men det tyx ha trollats bort :) Kram

http://www.lina-paulina.blogspot.com

Elin Ek

24 december 2011 00:43

Då tackar jag igen :)
Eller så är jag lite småklantig och lite för dålig på att lyssna på kroppens signaler, och då blir det inte så bra till slut...
Kram

 
Ingen bild

Sandra

20 december 2011 09:32

Usch låter inte kul alls! Hoppas du finner lite ro och kan försöka njuta. Vi ska ta med oss sthlm:arna ut i vimlet på juldagen så vi kanske ses! Sköt om dig nu och God Jul till er alla! Styrkekramar

Elin Ek

24 december 2011 00:42

Då kanske vi ses som sagt :) vet inte vart det bär av än, men nånstans hamnar vi...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Ek - 7 januari 2012 13:17

Jag vet att jag ibland gnäller på människor som byter blogg hela tiden, men jag är så jävla less på att inte kunna blogga från mobilen på ett enkelt sätt. Därav bloggtorkan då jag sällan sitter vid datorn utan surfar en hel del från mobilen, dessutom...

Av Elin Ek - 2 januari 2012 01:09

Av Elin Ek - 30 december 2011 14:05

Jag gruvar mig lite för abstinensen, sockerabstinensen alltså. När jag började med LCHF var den hemsk, två veckor med extrem huvudvärk och trötthet. Sen när jag åt vanligt ett tag och sen började om med LCHF hade jag ingen abstinens alls. Nu har jag ...

Av Elin Ek - 30 december 2011 13:49

Mamma och Pappa tog lilltjejen på en promenad idag, tanken var att jag skulle göra lite nytta här hemma. Får jag nånting gjort? inte ett jävla skit.Efter att ha somnat halv tre i natt, och sen vaknat av lilltjejens hostningar är jag lite trött idag. ...

Av Elin Ek - 30 december 2011 00:21

Nu var det några dagar sen igen, jag är fortfarande helt matt och slutkörd (känns det som i alla fall) Stormen snuvade mig på min sovmorgon eftersom att N blev utringd för att röja väg. Han fick börja med att röja vägen från oss då två träd vält ner....

Presentation


Mitt namn är Elin, här skriver jag om min vardag som mamma, om min viktnedgång med LCHF, mina intressen, och allt som hör livet till...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards