En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under juni 2011

Av Elin Ek - 30 juni 2011 07:53


Nu när jag snart väger så som jag vill väga har jag börjat fundera på hur jag ska kunna smycka min kropp. Jag har länge velat ha en eller flera tatueringar men det har känts onödigt då jag ändå inte ville visa upp kroppen eller dra uppmärksamhet till den :P


Men nu har jag börjar fundera och även skissa lite. Den lilla djävulen är ju klar sen länge, nere vid fotleden. Tatuera över ärret från benbrottet jag fick för två år sen. Innan hade jag ett kinatecken inristat där (egengjort) tecknet för evighet. Men det blev ju som sagt sönderskuret när dom opererade.

Sen vill jag även skriva in lilltjejens namn och födelsedata, jag funderar på att sätta det på ryggen, alldeles precis där nacken börjar typ eller hur jag ska förklara det.

Sen har jag även funderat på att sätta vingar på ryggen, en plan jag har haft i många år... men jag ska käppa ett kort på min rygg först och leka lite i photoshop för att se om det passar, en sån stor tatuering vill man ju inte direkt inte att den inte ska passa.


Men vi får se, jag kanske gör en och ingen mer också det vet man ju aldrig :P

Av Elin Ek - 30 juni 2011 07:49

Idag måste jag gå över och knäppa kort i nya delen, det börjar hända lite saker nu och jag hinner inte med :P Man vill ju dokumentera allt så jag måste snabba på lite nu.


Igår städade jag bakom elementen där inne, med en flaskborste då det är så trångt mellan väggen och elementen. Blev sjukt dålig av byggdammet och har fortfarande en besvärande huvudvärk (är ju dammallergiker, därav min städmani även om vi faktiskt har damm vi också)


På fredag och lördag kunde mamma hjälpa mig med barnvakt om jag ville, det underlättar ju... Får se om jag får nånting gjort ikväll eller idag, rensa ogräs kan jag ju göra när lilltjejen är med men städa där inne går ju inte då det är verktyg lite överallt. Skulle ha slipat lite dörrar också men kanske får tid till det på fredag om det ska regna :P Skrapa fönster går ju inte i regnet ändå...


Men en sak är säker, det blir så jävla fint. Bilder kommer att komma upp när det är klart. Jag spar tills dess ;)

Av Elin Ek - 30 juni 2011 07:46

Schampot och balsamet jag provade igår fick toppbetyg av mig.

Mitt hår har ju som jag nämnt tidigare blivit lite lockigt, jag har korkskruvar vid öronen men resten av håret är bara halvlockigt då det förmodligen är för tungt för att orka locka sig helt.
Så nu köpte jag detta från lyko.se


 


Luktar godis, och håret blev otroligt lent och det lockade upp sig lite mer än vanligt (sådär lagomt, jag passar nog inte i afrokrull direkt). 


Fast om man inte har lite självlockar är det nog bortkastade pengar att använda det. Men för mitt hår fungerade det.

Av Elin Ek - 29 juni 2011 08:46

Det blir inte så mycket bloggande nu om dagarna, jag har lixom inte så mycket att skriva om.

Vikten går stadigt neråt, sakta men stadigt. Även fast jag kommer i mina gamla kläder så vill jag ner lite till i vikt, så är det bara. Jag får se om jag stannar vid det tilltänkta målet, det är nu ca 3 kg dit.


För övrigt så håller jag på att städa, rensa ogräs, träna, umgås med lilltjejen, lagar mat, diskar, tvättar... ja ni förstår.


Igår tvättade jag bilen in och utvändigt så nu är den i alla fall ren. Dammsög även lägenheten, bäddade rent i sängarna och torkade golven. När klockan blev nio insåg jag att jag legat i för mycket och kl tio somnade jag med ömmande kropp.



I morse vaknade lilltjejen kl sex, vi gick upp, åt frukost vid sju och sen blev hon trött igen. La henne för att sova halv åtta och hon somnade direkt.
Egentligen borde jag ha lagt mig för att vila jag också men istället hällde jag i mig en celsius och körde igång med ett BodyPump-pass så nu sitter jag här alldeles svettig i 26 graders värme (fönstren är helt öppna men ändå är det varmt här inne) ute är det 25 grader i skuggan och planen är att spendera dagen ute på gården med lilltjejen.
Tänkte försöka blåsa upp hennes pool men jag tror inte att vi har någon pump och det tar nog evigheter att blåsa upp den för hand då jag blir snurrig av att blåsa upp en ballong :P



Nä, jag tror att jag ska försöka kasta mig i duschen nu innan lilltjejen vaknar. Inviga mitt nya schampo och balsam som luktar så otroligt gott. Jag får återkomma med en bedömning.

Av Elin Ek - 27 juni 2011 22:50


Har börjat sätta igång med jobbet nu, har ju börjat jobba hemifrån nu med en grej som måste vara klar i augusti. 2 timmar blev det nu, jag får helt enkelt sitta lite när jag har tid. Tänkte be om barnvakt nån dag och enbart koncentrera mig på jobbet i några timmar (jobbet och kaffe då) plöja igenom en bit av högen i alla fall.


Fast just ikväll blev det lite anteckningar lite överallt. Måste ner på jobbet och hämta listor, tider och lite annat. Enklast är väl att sitta där nån dag i några timmar, lugn och ro och ingen som stör :)


Jag vill köra på så att det blir klart så att jag kan slippa det sen. Hur det än är så ligger det ju över en.


Nä nu blir det sängen så att jag orkar upp imorgon...

Av Elin Ek - 27 juni 2011 18:17

Idag har jag rensat ogräs så nu är jag helt paj i ryggen. Rensade lite i morse innan kroppen sa ifrån, och fortsatte nu på eftermiddan. Har fortfarande halva grusgången kvar men nu får jag nog vila några dagar...


Förutom det så har jag och lilltjejen varit och handlat, det tar lång tid när man träffar en massa folk man känner :)


Snart är det dax för kvällsgröt åt lilltjejen och sen hoppas jag att hon somnar snabbt, jag är nämligen helt slut...
Fast egentligen borde jag sätta igång med att fortsätta damma av elementen och dammsuga i nya delen, tänkte försöka torka av så mycket som möjligt där så att det blir lätt att städa ut sen... Men vi får se hur mycket ork jag har...

Av Elin Ek - 25 juni 2011 10:10


Igår hällde jag i mig en celsius för att sedan ställa mig och köra ett bodypump-pass. Jag har nog aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Det verkligen rann av mig.
Med andra ord så nånting gör dom i kroppen, och förbränningen läre ju öka om man svettas sådär mycket, hela jag var blank, det blänkte om armarna, om benen, om magen, ja om hela mig...
Fast på ett sätt så kändes det rätt skönt, som att träningen gav effekt då. Lyfte även på lite mer vikter och just nu känner jag faktiskt inte av någon träningsvärk, men det kommer väl ikväll ;)


Somliga påstår att man inte kan träna utan kolhydrater, att man inte orkar lika mycket då som annars. Jag orkade mer nu än innan även fast jag inte tränat på flera månader. När jag tränade 3 gånger i veckan var jag helt slut efter ett sånt här pass, nu känns det nästan som att jag skulle kunna ut och springa efteråt (bara det inte är något med att lyfta vikter för musklerna är rätt trötta :P) Jag själv tycker att jag orkar mer nu, mycket mer. Bara en sån sak som att jag kan lyfta på mer vikter och ändå köra hela passet även fast jag bara tränat en gång tycker jag säger rätt mycket.
Dessutom hittar jag musklerna mycket bättre nu, jag riktigt känner dom, det gjorde jag inte förut, inte på samma sätt i alla fall. Nu kan jag verkligen känna just den specifika muskeln jobba. Men jag antar att förut hade kroppen mer att lyfta upp och det blev tyngre för hela kroppen.
Nu känns det i alla fall underbart att träna igen, det känns som att det tar på de rätta ställena och man får en kick när man känner att man orkar hela vägen ut även fast det bränner i musklerna.


Och en sak till... trevlig midsommar!!

Av Elin Ek - 23 juni 2011 23:02

Tjohoo jag kommer i mina gamla kläder igen. Till och med mina D&G jeans som jag köpte men knappt använde för dom var lite för tajta, dom satt perfekt nu...
Med andra ord har jag fått en helt ny garderob, eller nygammal.


Slutmålet borde egentligen vara nått nu, det var ju det här jag ville. Komma i mina gamla kläder igen. Men jag har fortfarande några kilon kvar så jag tänker fortsätta. Vissa av kläderna är faktiskt lite för tajta ännu, en så jävla läcker svart klänning satt lite för tajt, den köpte jag i gymnasiet och är använd 1-2 gånger.
Sen hittade jag en röd klänning som var alldeles för tajt, sen kom jag på att jag köpte den när jag var 16 år.
Även en vit skjorta som jag tror att mamma köpte åt mig när jag var typ 14 eller nåt sånt.


Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att kroppen knappt format om sig alls sen graviditeten. Magen är nästan platt, jag har lixom ingen degig mage längre, röven är väl lika bred som den alltid varit, har alltid haft bred röv och breda axlar. Det som är är väl att tuttarna faktiskt är lite större nu än förut vilket märks på skjortorna och klänningarna.


Fast i och för sig kom jag på nu att jag har en hel hög med tröjor nere i förrådet som jag ska komma i, där har vi nog dom sista kilona som ska bort. Sen så.
Hittade flera "finbyxor" sånna som är perfekta att ha på jobbet sen (i dagsläget förstår jag inte hur jag någonsin har kunnat gå till jobbet i joggingbyxor men jag hade inte så mycket annat som passade ett tag)


Nu måste jag bara göra plats i garderoben...
Det är väl det största problemet just nu ;)

Ovido - Quiz & Flashcards