En desperat hemmafrus bekännelser

Alla inlägg under februari 2011

Av Elin Ek - 28 februari 2011 16:11

13 Maj bär det av igen...



Har väntat och väntat och väntat på att dom skulle lägga ut nåt om att det kommer bli en resa till och idag såg jag det. 
Dom släppte biljetterna idag kl 15:00 så jag ringde och bokade in mig och J.
Jag skiter i att dom inte har släppt några band än, hittills har jag inte blivit besviken på banden som spelat så varför skulle jag bli det nu? Dessutom är ju människorna på båten så grymt jävla roliga.


Längtar redan.  

Av Elin Ek - 28 februari 2011 12:18

Då var bilen besiktad också, fast den gick inte igenom :( var några grejer som skulle fixas så nu har vi en månad på oss. Visseligen så visste vi ju att vi skulle få en och annan 2:a och jag är förvånad att det ändå inte blev anmärkning på nå mer grejer. (och jo jag vet att det egentligen heter besiktigad men det skiter jag i)


Lilltjejen vägrade sova på förmiddan så jag trodde att hon skulle vara grinig när vi var där, men icke, hon var så glad så och kollade in vad dom höll på med där. Hon somnade dock i bilen hem och sov i typ 10 minuter.


Tänkte försöka lägga henne nu snart och sen äta lite lunch, sen när lilltjejen vaknar (om hon nu vill sova) ska vi nog åka och handla.

Av Elin Ek - 27 februari 2011 21:33

Häromdan hade jag lite tråkigt och bestämde mig för att fixa till mina naglar.
Resultatet blev såhär:   
Vet att det bara är en bild på tummen men fick ingen annan bra bild. Självklart stötte jag i tummen i nåt innan färgen hann torka, men det blev rätt okej ändå.


Tyvärr så diskade jag bort nagellacket på två dagar så två dagar senare (typ i lördags) så satte jag mig och gjorde nya:

Ser lite kladdigt ut på bilden men det ser inte alls så ut i verkligheten.

Fick lite skaparlust faktiskt och sitter redan och funderar på hur jag ska göra nästa gång. Funderar på svarta tippar faktiskt.
Kanske skulle ta och införskaffa lite nagelgrejer, rätt mysigt pyssel att hålla på med på kvällarna när jag inte har något annat att göra. Dessutom har jag börjat diska med diskhandskar på nu så att mina nagelband och naglar får läka ordentligt.


Nä nu fick jag nåt att göra, kika runt efter nagelkrimskrams ;)

Av Elin Ek - 27 februari 2011 11:04

Jo och hur går det med vikten då?
Helt ärligt så står jag fortfarande stilla vilket är jävligt frustrerande. Totalt har jag minskat 3kg vilket är en bit på vägen men jag vill ju ner mer, och fort ska det gå.


Visseligen har jag inte rört på mig, och jag har ju minskat i cm men ändå. Frustrationen börjar komma nu när man är sugen på en massa saker som man håller sig undan.


MEN jag har även läst att för vissa personer så minskar man i cm först, fettet typ "smälter" bort (dom beskrev det så) och musklerna börjar byggas upp även fast man inte anstränger sig så mycket.
För vissa personer tar det några veckor, eller till och med några månader innan det börjar minska rejält på vågen och då kan det antingen minska lite i taget eller så rasar man i vikt. Så jag får väl hålla ut, i morgon är det mätdag så då får jag se om jag minskat några cm den här veckan.


Men det visar sig.

Av Elin Ek - 26 februari 2011 10:58

Idag insåg jag att det fan är lördag och det var några dagar sen jag skrev.
Dagarna har flugit förbi och jag vet inte riktigt vad jag har gjort med tiden.


I onsdags var jag och S iväg och testade ståsolariumet på Bruno, kändes lite halvskumt att stå där men det gick fort och var smidigt som fan. Dessutom slipper man ju ligga där andra legat :P Jag är ju en sån som skurar ihjäl mig innan jag ska lägga mig i ett solarium men i ett ståsolarium nuddar du ju inte ens ytorna så att säga.

Jag la även undan en superfin vårjacka till lilltjejen, en röd.


I torsdags vet jag faktiskt inte vad jag gjorde, tror att jag städade. Den dagen bara försvann på nåt vis (lilltjejen har sovit dåligt i flera nätter så jag går som i en dimma)
Däremot på kvällen var vi iväg och kollade på diskmaskin, fläkt och spis. Vi valde ut en diskmaskin och N såg en fläkt som han ville ha, eller en fläktkåpa rättare sagt. Spis avvaktar vi lite med.


Igår tog jag en sväng på stan medans lilltjejen låg och sov hemma med N, gjorde några snabba ärenden bara. Åkte sedan hem till pappa för att hjälpa honom med datorn. Och senare på kvällen kom svärföräldrarna hit en sväng.


Just nu ligger lilltjejen och sover, jag har sminkat mig, vikt tvätt och fixat naglarna, lite egentid sådär :)

Av Elin Ek - 22 februari 2011 19:27

Idag blev det en impulstripp till sundsvall efter att vi hämtat ut bilen. Bilen har ju varit inne på verkstan (igen) gör att låset pajade och nycklarna kodade av sig (igen) Blir galen... I alla fall så ska det nu vara fixat så jag håller tummarna...


I sundsvall kollade vi på kakel, golv och tapeter. Kom hem med kakel till köket, en massa färg och en bekräftelse på att vi beställt hem tapeter till vardagsrum och kök :D
Dessvärre är det en massa som ska göras innan tapeterna kan komma upp på väggarna men ändå...


När vi kom hem slängde jag in lite baconlindad kycklingfilé i ugnen och gav mig på att göra egen beasås och jävlar vad god den blev. För att vara första gången blev den ruskigt lyckad (nybörjartur kanske?)


Just nu försöker jag få lilltjejen att sova, hon har varit omöjlig dom senaste nätterna vet inte vad det är. Hon vill absolut inte sova. Hon vaknar även på nätterna och skriker rakt ut, häromnatten flyttade jag över henne till våran säng när hon gallskrek tredje gången på 2,5 timmar. Hon som aldrig brukar kunna sova i våran säng somnade om på en gång och sov till åtta på morgonen. Lillskruttan.


Håller tummarna för att hon somnar snart så att jag kan städa av här hemma. Det är sån full fart på henne hela dagarna nu att jag inte hinner med nånting känns det som.

Av Elin Ek - 21 februari 2011 09:07

Då var den riktiga mått- och vägdagen här då.
Jag vet ju att man egentligen inte ska väga sig mer än en gång i veckan men jag kan bara inte låta bli (kontrollbehovet som spökar kanske :P)




I alla fall så har jag "bara" tappat 0,9kg veckan som var. Fast det kanske inte är så bara.


Har även minskat 3cm runt midjan, och mellan 1-2 cm på övriga ställen på kroppen.
Det betyder att jag på 2 veckor har tappat 7cm runt midjan totalt. Och det är väl inte så dåligt?
N säger att jag börjar få tillbaka min timglasform och det om något glädjer mig. Innan var jag rätt smal om midjan, jag hade lixom ingen mage utan den var bara platt. Höfter och bröst har jag haft sedan jag var typ 11-12 år (dock lite mindre såklart) men jag har alltid varit lika bred runt röven som runt brösten och så har midjan varit betydligt smalare (tror måtten förut låg på 90-70-90 eller nåt sånt, har även legat på betydligt mindre men vi får se vad jag nöjer mig med nu)


I alla fall så känns det inte som ett misslyckande att bara ha gått ner 0,9 när det faktiskt minskat typ 11 cm runt om lite överallt på kroppen.


Men vi kör vidare.

Av Elin Ek - 20 februari 2011 12:38

Häromdan var vi på Beijer och Byggmax för att kolla på golv. Hittade ett på Beijer och ett på Byggmax, det är köket kvar som jag inte riktigt har bestämt mig om än.

Luckorna blir vita, bänkskivan blir gråsvart. Hela köket kommer lixom gå i mörkgrått/vitt. Så vi funderar på ett ljust trägolv.


Igår tog vi oss en tur ner till Coop i Söderhamn. Kikade lite på kakel/klinkers och tapeter. Hittade nån som jag skulle kunna tänka mig men jag vill nog kika lite mer först :P


Däremot så fuskade jag lite igår, eftersom att vi åkte till söderhamn blev det en sallad på donken, och visseligen är salladen ok eftersom att den bara innehåller 4g kolhydrater, dressingen däremot är det ju lite värre med (innehåller 7g). Men jag droppade bara på lite för att få lite smak. Sedan åt jag inge bröd, inge krutonger och till blev det cola zero. Beställde även hot wings, vilka innehåller 7g kolhydrater så jag fuskade med 2g där vilket kanske inte är så farligt men fusk är fusk :P
Men igår kände jag faktiskt att jag kunde fuska lite, jag kände mig värd det eftersom att jag hållt mig borta från allt vad socker heter i två veckor nu snart.

Ovido - Quiz & Flashcards